Συνταγματική ή Όχι η Επίταξη;


Από τα μεσάνυχτα επιδίδονται τα φύλλα πορείας στους εργαζόμενους της ΣΤΑΣΥ ενώ στις 3.40 τα ξημερώματα έγινε η επέμβαση των ΕΚΑΜ και των ΜΑΤ στο αμαξοστάσιο του ΜΕΤΡΟ στα Σεπόλια.
Όπως δήλωσε στο Νewsit o εργατολόγος Δημήτρης Περπατάρης "απο τη στιγμή που κοινοποιείται προσωπικά σε απεργό το φύλλο πορείας, το φύλλο παρουσίασής του στην υπηρεσία του και δεν παρουσιαστεί επέρχεται η ποινική διαδικασία που αφορά στο αδίκημα της απείθειας. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει κίνδυνος σε σχέση με την ποινική διαδικασία σε βάρος του και παρεπόμενα με πειθαρχικές διαδικασίες από την εταιρεία που απασχολείται.

Με λίγα λόγια ένας απεργός μπορεί να απολυθεί, να καταγγελθεί η σύμβαση εργασίας του και μάλιστα χωρίς αποζημίωση, εφόσον υπάρχει σε εξέλιξη ποινική διαδικασία.
Στο ερώτημα εάν η επίταξη υπερισχύει της απεργίας των ανωτάτων συνδικαλιστικών σωματείων η απάντηση είναι, ναι υπερισχύει. Δηλαδή όπως εξηγεί ο κύριος Περπαράρης "ο κάθε απεργός από τη στιγμή που θα πάρει το φύλλο πορείας έχει και ατομική ευθύνη σε σχέση με τη συμμόρφωση του. Η κυβέρνηση επέλεξε την πολιτική επιστράτευση ακριβώς για να απαγορεύσει στην πράξη οποιαδήποτε μορφή απεργιακής κινητοποίησης".

Συνταγματική ή Όχι η Επίταξη;

Ο νομικός κόσμος της χώρας είναι διχασμένος καθώς άλλοι υποστηρίζουν πως το μέτρο της επίταξης είναι συνταγματικό και άλλοι υποστηρίζουν πως δεν είναι.

Σύμφωνα με τον εργατολόγο η επίταξη είναι αντισυνταγματική καθώς όπως είπε "εγώ θεωρώ ότι πρόκειται για μια ακραία αντισυνταγματική πράξη η οποία έρχεται σε ευθεία σύγκρουση με διεθνείς συμβάσεις εργασίας. Εξάλλου δεν έχουν εκδοθεί οι διοικητικές αποφάσεις που προβλέπονται από τον ίδιο απαρχαιωμένο και αντιδημοκρατικό νόμο για την εφαρμογή του μέτρου αυτού. Οι προϋποθέσεις δε συντρέχουν, δεν έχουμε συνθήκες φυσικής καταστροφής ή κατάστασης κοινωνικής αναστάτωσης ή κάποιο κίνδυνο δημόσιας υγείας. Επίσης να σχολιάσω όχι μόνο για τον νομικό αλλά και για τον πολιτικό κόσμο, οτι κόμμα που συμμετέχει σήμερα στην κυβέρνηση στο παρελθόν επανειλημμένα είχε καταγγείλει ως αντισυνταγματικό το μέτρο αυτό και είχε ζητήσει τη μη εφαρμογή του σε βάρος των απεργών".

Όσοι υποστηρίζουν πως το μέτρο της επίταξης είναι συνταγματικό λένε στηρίζονται στην άποψη πως τα μέσα μεταφοράς είναι δημόσιο αγαθό.